Freetrade finns nu pÄ svenska App Store

Vi Àr Àntligen live i Sverige! :freetrade: :sweden: :partying_face: :tada:

Nu finns den första versionen av Freetrade till iOS pÄ svenska App Store. :raised_hands:

Nu kan alla svenskar med en iPhone ladda hem Freetrade och börja investera enkelt och courtagefritt pÄ ett investeringssparkonto.

Med fraktionshandel kan du handla populÀra amerikanska aktier pÄ ett ISK.

Övriga kostnader kan tillkomma sĂ„som vĂ€xlingsavgifter och för ISK lagstadgad schablonskatt.

Investeringar innebÀr en risk. Det Àr inte sÀkert att du fÄr tillbaka hela eller delar av det investerade beloppet. Freetrade tillhandahÄller inte investeringsrÄdgivning. Som enskild investerare bör du sjÀlv ta reda pÄ vilken investering som Àr bÀst innan du fattar ett investeringsbeslut, alternativt söka oberoende rÄdgivning.

Detta Àr den första versionen av Freetrade i Sverige och vi kommer rulla ut fler funktioner och aktier löpande nÀrmsta tiden. Inte minst svenska aktier, som kommer strax efter Ärsskiftet. :sweden:

Hur blir det med Android?

Hur blir Android-anvÀndare fÄr vÀnta lite till, men inte sÄ jÀttelÀnge. :blush: Vi siktar pÄ att slÀppa Android-versionen av Freetrade inom de nÀrmsta mÄnaderna.

Rekommendera dina vÀnner att skriva upp sig pÄ vÀntelistan för Android och fÄ förtur att testa Android-appen innan den slÀpps publikt.

Kommentera gÀrna i trÄden vad ni önskar se i Freetrade-appen. :freetrade:

Superkul att Àntligen kunna fÄ vÀlkomna vÄra första svenska kunder!

10 Likes

Av skattemÀssiga skÀl borde ni erbjuda KapitalförsÀkring för utlÀndska aktier för att undvika onödig administration och högre skatter som man fÄr för ISK. Se t.ex. Undvik onödig skatt för utlÀndska aktier | Aktiespararna

3 Likes

Grattis till lanseringen!

Jag testade genast appen och har lite feedback.

• Det finns inga svenska aktier tillgĂ€ngliga, jag tror att detta Ă€r vĂ€sentligt för att ta del av den svenska marknaden.
  • Det finns inga tillgĂ€ngliga ETF:er, Ă€ven om det finns referenser till dem överallt i appen. Till exempel i sökfĂ€ltet och med olika filter.
  • Att lĂ€nka ett bankkonto fungerar inte. Du omdirigeras till en webbplats dĂ€r autentiseringen med BankID lyckas, men efter det visas inget lĂ€nkat bankkonto i appen.
  • Köp som innehĂ„ller mindre Ă€n hela kronor (t.ex. 100,95 kr) misslyckas automatiskt och genomförs inte, utan uppenbart felmeddelande.

Allt annat fungerar smidigt och det har mycket potential. Jag gillar sÀrskilt tillÀgget av fraktionerad svenska aktier och att göra ETF:er tillgÀngliga för den svenska marknaden. Jag ser fram emot alla förbÀttringar under de kommande mÄnaderna. :slight_smile:

2 Likes