Freetrade finns nu på svenska App Store

Vi är äntligen live i Sverige! :freetrade: :sweden: :partying_face: :tada:

Nu finns den första versionen av Freetrade till iOS på svenska App Store. :raised_hands:

Nu kan alla svenskar med en iPhone ladda hem Freetrade och börja investera enkelt och courtagefritt på ett investeringssparkonto.

Med fraktionshandel kan du handla populära amerikanska aktier på ett ISK.

Övriga kostnader kan tillkomma såsom växlingsavgifter och för ISK lagstadgad schablonskatt.

Investeringar innebär en risk. Det är inte säkert att du får tillbaka hela eller delar av det investerade beloppet. Freetrade tillhandahåller inte investeringsrådgivning. Som enskild investerare bör du själv ta reda på vilken investering som är bäst innan du fattar ett investeringsbeslut, alternativt söka oberoende rådgivning.

Detta är den första versionen av Freetrade i Sverige och vi kommer rulla ut fler funktioner och aktier löpande närmsta tiden. Inte minst svenska aktier, som kommer strax efter årsskiftet. :sweden:

Hur blir det med Android?

Hur blir Android-användare får vänta lite till, men inte så jättelänge. :blush: Vi siktar på att släppa Android-versionen av Freetrade inom de närmsta månaderna.

Rekommendera dina vänner att skriva upp sig på väntelistan för Android och få förtur att testa Android-appen innan den släpps publikt.

Kommentera gärna i tråden vad ni önskar se i Freetrade-appen. :freetrade:

Superkul att äntligen kunna få välkomna våra första svenska kunder!

11 Likes

Av skattemässiga skäl borde ni erbjuda Kapitalförsäkring för utländska aktier för att undvika onödig administration och högre skatter som man får för ISK. Se t.ex. Undvik onödig skatt för utländska aktier | Aktiespararna

3 Likes

Grattis till lanseringen!

Jag testade genast appen och har lite feedback.

  • Det finns inga svenska aktier tillgängliga, jag tror att detta är väsentligt för att ta del av den svenska marknaden.
  • Det finns inga tillgängliga ETF:er, även om det finns referenser till dem överallt i appen. Till exempel i sökfältet och med olika filter.
  • Att länka ett bankkonto fungerar inte. Du omdirigeras till en webbplats där autentiseringen med BankID lyckas, men efter det visas inget länkat bankkonto i appen.
  • Köp som innehåller mindre än hela kronor (t.ex. 100,95 kr) misslyckas automatiskt och genomförs inte, utan uppenbart felmeddelande.

Allt annat fungerar smidigt och det har mycket potential. Jag gillar särskilt tillägget av fraktionerad svenska aktier och att göra ETF:er tillgängliga för den svenska marknaden. Jag ser fram emot alla förbättringar under de kommande månaderna. :slight_smile:

4 Likes